Hova menjünk az első randin?

Nehéz kérdés az első randi helyszíne. Hiszen még nem lehet személyes vagy épp meghitt helyet választani. Azonban sokan kreatívok szeretnének lenni, lenyűgözve a delikvenst, kitűnni és emlékezetessé válni. Az első randi helyszíne azonban sok mindenen múlik. Mennyit beszélgettünk előtte, mennyire ismertük meg egymást?

Akkor is eltérő lehet az első randi meghittsége, ha az interneten ismerkedtünk meg. Sokat beszélgettünk, alakultak ki közös pontok, bizalom, flört? Esetleg az internetes beszélgetés helyett rögtön a személyes találkozásban hiszünk? Egyértelmű, hogy előbbi esetben már lehet ötletelni az első randi helyszínével kapcsolatban, azt a közös beszélgetések által érintett témákhoz, vagy a másik személyiségéhez igazodva választhatjuk ki. Viszont, ha a második helyzet áll fenn, nem sok mindent tehetünk.

Ha úgy gondoljuk, hogy nagy eséllyel érdekelni fog minket a másik fél, és izgulunk, hogy jó benyomást tegyünk rá, érdemes valami kreatívval előrukkolnunk. Válasszunk egy nem mindennapi, érdekes helyet, esetleg szép, szabadtéri panorámával rendelkezőt, akár kávézóról, akár bárról vagy étteremről van szó. 

Igyunk kávét edzés előtt

A rendszeres kávéimádók örülhetnek, hiszen ez a szuperélelmiszer számtalan egészségünkre gyakorolt jótékony hatással bír. Ráadásul kutatások bizonyítják azt is, hogy az edzés előtt elfogyasztott kávé segíti az izmosodást, teljesítményt és a fogyást is. 

Íme, néhány ok, ami miatt a kávé tényleg hatékonnyá tudja tenni a tréningünket:

Elkerülhetjük az izomlázat

Néhány kutatás bebizonyította, hogy ha 2 csészényi kávét fogyasztunk  egy intenzív edzés előtt, jelentősen csökkenhet az izomfájdalmunk. A koffein hatására ugyanis képesek vagyunk keményebben edzeni, továbbá támogatja az állóképességünket és az izmosodást.

Serkenti a vérkeringést

Egy japán kutatás során nem rendszeres kávéfogyasztókon vizsgálták a kávé vérkeringésre gyakorolt hatását. Az egyik csoporttal koffeines kávét itattak, míg a másik csapattal koffeinmenteset. A vizsgálat alapján annak a csoportnál, akik koffeines kávét fogyasztottak 30 %-al nőtt a véráramlásuk azokkal szemben, akik koffeinmentes kávét ittak.  Jobb edzést eredményez a jobb vérkeringés, hiszen az izmoknak is oxigénre van szükségük.

Segíti az izmok megőrzését

Számos állatkísérlet bizonyítja, hogy a koffein kompenzálja a korral járó izomveszteséget. A mérsékelt koffein fogyasztás megőrzi a fittségünket és redukálja a korral járó sérülések kockázatát.

Növeli az izmok hatékonyságát

Legújabb kutatások rávilágítottak arra is, hogy edzés után is érdemes kávét fogyasztani, nem csak edzés előtt, főleg azok esetében, akik naponta állóképességi edzéseket végeznek. A kutatók szerint a szénhidrát fogyasztással összehasonlítva a koffein-szénhidrát kombináció 60 %-al növeli az izmok munkájának későbbi hatékonyságát. 

Finom és különleges kávékat az ecoffee oldalán találsz. Természetesen, mint mindenben, figyeljünk az egyensúlyra a kávéfogyasztás esetében is!