Hova menjünk az első randin?

Nehéz kérdés az első randi helyszíne. Hiszen még nem lehet személyes vagy épp meghitt helyet választani. Azonban sokan kreatívok szeretnének lenni, lenyűgözve a delikvenst, kitűnni és emlékezetessé válni. Az első randi helyszíne azonban sok mindenen múlik. Mennyit beszélgettünk előtte, mennyire ismertük meg egymást?

Akkor is eltérő lehet az első randi meghittsége, ha az interneten ismerkedtünk meg. Sokat beszélgettünk, alakultak ki közös pontok, bizalom, flört? Esetleg az internetes beszélgetés helyett rögtön a személyes találkozásban hiszünk? Egyértelmű, hogy előbbi esetben már lehet ötletelni az első randi helyszínével kapcsolatban, azt a közös beszélgetések által érintett témákhoz, vagy a másik személyiségéhez igazodva választhatjuk ki. Viszont, ha a második helyzet áll fenn, nem sok mindent tehetünk.

Ha úgy gondoljuk, hogy nagy eséllyel érdekelni fog minket a másik fél, és izgulunk, hogy jó benyomást tegyünk rá, érdemes valami kreatívval előrukkolnunk. Válasszunk egy nem mindennapi, érdekes helyet, esetleg szép, szabadtéri panorámával rendelkezőt, akár kávézóról, akár bárról vagy étteremről van szó. 

Igyunk kávét edzés előtt

A rendszeres kávéimádók örülhetnek, hiszen ez a szuperélelmiszer számtalan egészségünkre gyakorolt jótékony hatással bír. Ráadásul kutatások bizonyítják azt is, hogy az edzés előtt elfogyasztott kávé segíti az izmosodást, teljesítményt és a fogyást is. 

Íme, néhány ok, ami miatt a kávé tényleg hatékonnyá tudja tenni a tréningünket:

Elkerülhetjük az izomlázat

Néhány kutatás bebizonyította, hogy ha 2 csészényi kávét fogyasztunk  egy intenzív edzés előtt, jelentősen csökkenhet az izomfájdalmunk. A koffein hatására ugyanis képesek vagyunk keményebben edzeni, továbbá támogatja az állóképességünket és az izmosodást.

Serkenti a vérkeringést

Egy japán kutatás során nem rendszeres kávéfogyasztókon vizsgálták a kávé vérkeringésre gyakorolt hatását. Az egyik csoporttal koffeines kávét itattak, míg a másik csapattal koffeinmenteset. A vizsgálat alapján annak a csoportnál, akik koffeines kávét fogyasztottak 30 %-al nőtt a véráramlásuk azokkal szemben, akik koffeinmentes kávét ittak.  Jobb edzést eredményez a jobb vérkeringés, hiszen az izmoknak is oxigénre van szükségük.

Segíti az izmok megőrzését

Számos állatkísérlet bizonyítja, hogy a koffein kompenzálja a korral járó izomveszteséget. A mérsékelt koffein fogyasztás megőrzi a fittségünket és redukálja a korral járó sérülések kockázatát.

Növeli az izmok hatékonyságát

Legújabb kutatások rávilágítottak arra is, hogy edzés után is érdemes kávét fogyasztani, nem csak edzés előtt, főleg azok esetében, akik naponta állóképességi edzéseket végeznek. A kutatók szerint a szénhidrát fogyasztással összehasonlítva a koffein-szénhidrát kombináció 60 %-al növeli az izmok munkájának későbbi hatékonyságát. 

Finom és különleges kávékat az ecoffee oldalán találsz. Természetesen, mint mindenben, figyeljünk az egyensúlyra a kávéfogyasztás esetében is!

Vízfogyasztás mérséklése csapteleppel

Zuhanyzás, mosakodás közben a víz hőmérsékletének beállításával 30%-kal több vizet használunk el, mert a megfelelő hőmérséklet beállítása alatt eltelt idő során több liter víz folyik el feleslegesen.

Mindezt a csaptelep kivitelezése is befolyásolja. A hagyományos keverős csapteleppel tart a legtovább beállítani a megfelelő hőmérsékletet. Az egykaros csapteleppel már hatékonyabban és gyorsabban tudjuk elérni a célunkat. Azonban az infrás érzékelővel ellátott csaptelepek a leggazdaságosabbak. A víz hőmérsékletét egy termosztáttal előre beállíthatjuk, és amikor a csaphoz közeledve érzékel minket, a megfelelő hőmérsékletű víz kezd el folyni.

Azonban nem csak a csaptelep ilyen jellegű kivitelezésén múlhat a víz, illetve az energiafogyasztásunk. A már említett termosztát segítségével szabályozhatjuk a maximális vízhőmérsékletet is. De a legnagyobb előnye ennek a csaptelepnek talán a mennyiségszabályzó, mely segít a tudatos vízfogyasztás fenntartásában.

Csaptelep felszerelését magunk it el tudjuk végezni, de akár vízszerelő segítségét is égnybe vehetjük.

Mikor költözzünk?

A költöztetés ütemezésére szinte nincsen tökéletes megoldás. Azonban nem árt néhány körülménnyel tisztában lennünk. A legtöbb költöztető cég általában már hetekkel, akár egy-két hónappal előre foglalt a legnépszerűbb napokon. Ez pedig a péntek, a szombat és a vasárnap. Tehát ha ezekre a napokra tervezzük a költözést, hetekkel hamarabb meg kell keresnünk a megfelelő céget. Nem véletlenül ezek a legnépszerűbb napok, hiszen mindenki hétvégére szereti hagyni ezeket a feladatokat, a szabadidejét igyekszik a költözésre szánni.

Éppen ezért előfordulhat, hogy jobb döntés lehet feláldozni egy hétköznapot erre a célra, és a csomagolás nagy részét a költöztetést megelőző hétvégén, hétvégéken elvégezni. A lényeg az, hogy úgy kalkuláljunk, hogy a lehető legoptimálisabb módon valósíthassuk meg az otthoncserét.

A csomagolást is érdemes előkészíteni, átgondolni, a lehető legpraktikusabban megszervezni a költözésnek ezen szakaszát is. Szerencsére vannak olyan költöztető cégek, akik még a csomagolást is elvállalják helyettünk. Az is előfordul, hogy ideiglenesen raktárat tudnak a rendelkezésünkre bocsátani.